Franske makroner

Categories Travels

Er det noe jeg elsker å spise fra Frankrike, så er det nok makronene. De er så utrolig gode!

Jeg liker makronene fra Ladurée, spesielt saltet karamell. Saltet karamell er noe jeg må alltid ha med meg hver gang jeg kjøper makroner fra Ladurée. Jeg prøver også å smake på de ulike smakene de tilbyr som er sesongbaserte. Ellers tar jeg de samme hele tiden, saltet karamell, rose. sjokolade, pistasj og sitron.

I boksen nedenfor er det pistasj, sjokolade, to morello cherries, og to saltet karamell 😀 Vi kjøpte en boks til på vei hjem der vi hadde coconut lime og chesnut smak.

 


Jeg samler forresten på bokser fra Ladurée fordi jeg synes de er så fine, så jeg har en hel haug hjemme i ulike farger og fasonger 🙂

En annen fransk makaron merke jeg liker er Pierre Hermé. Jeg synes også de har gode makaroner, de tilbyr smak som ikke Ladurée gjør.

I denne boksen her er det saltet karamell, milk chocolate & passion fruit, candied chesnut,rose & rose petals (det smaker som roser), mandarin orange, sjokolade, også husker jeg ikke de andre.

Jeg samler også på boksene fra Pierre Hermé synes de er fine de også 🙂
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Åå nå fikk jeg lyst på makroner 🙂

11 kommentarer

11 thoughts on “Franske makroner

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *