Tokyo: Akiba Owl Cafe

Categories Travels

English translation below the pictures:)

Et av de stedene vi hadde som mål å besøke var en uglekafé eller owl café.For å være helt ærlig så trodde jeg en uglekafé var en vanlig kafe der man kunne spise og drikke mens det var ugler inne i selve kaféen, det var nok feil.  Det stedet vi fant på nettet fant vi fort ut at vi skulle droppe. Det var nesten en times reise fra Akihabara til dit. Heldigvis med litt googlesøk fant vi at det en uglekafé i nærheten av Akihabara som heter Akiba Fukurou. Da vi endelig fant den, fant vi ut at vi måtte reservere time hos de. Siden det var nest siste dagen vi skulle være der bestemte vi at vi heller skulle ta å besøke den når vi kom tilbake fra Filippinene.

Da jeg var på Filippinene så hadde jeg sendt de e-post om at jeg ville reservere time. Det var visst ikke så lett fordi man måtte bestille tre dager før den datoen vi ønsket. Siden jeg var på ferie og hjernen min var på feriemodus, var det ikke så lett å huske på det når de tre dagene nærmet seg. Da jeg endelig husket å få reservert time, var det ikke så mange ledige timer igjen. Det var en ledig fra kl 14-15 samme dag som vi skulle reise til Oslo og den bestillte jeg.

Vi var på kaféen 10 min før kl 14 siden man kunne miste plassen dersom man kom forsent. Før vi gikk inn fikk vi en bok med diverse faktaer om håndteringen av uglen og om selve ugler.  Det var masse regler som at vi skulle være stille, ikke noe flash på kameraet, og om hvordan man skulle ta på de bl.a.

Vi var en del som var inne på kafeén. Det var noen ugler vi ikke fikk lov å ta på, mens de andre fikk vi ta i og ikke minst velge til å ha på armen. Vi fikk en liten photoshoot med uglene 😀 Alle fikk en laminert bilde med seg hjem. En time der inne gikk innmari fort, men her er i hvertfall litt bilder 😀

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

One of the things we wanted to go to was an owl café. To be honest I thought an owl café was a place where you would eat and drink and they would be owls, man was I wrong. We dropped the place we really wanted to visit at first because we found it to be too far from Akihabara. Luckily with some google search we found a replacement nearby Akihabara named Akiba Fukurou.

When we finally found it we were very excited, unfortunately that excitement was short-lived. We had to reserve an appointment. Since we did not have that much time, we just thought we’d reserve an appointment when we come back from the Philippines.

When I was in the Philippines I sent them an e-mail to book an appointment. It was however not easy because we had to book at least three days before our chosen date. Since I was in vacation mode, I feared I would forget it. When I finally remembered to book an appointment, there were only a few vacant time left. We booked an appointment for 2PM-3PM on the day we were to depart to Oslo

We were in the café 10 minutes before 2PM because I feared we would lose out place. Before we went in the café we got a book with different facts about owls and their house rules. There were a lot of rules such as be quiet, do not make sudden movements, no flash and how one is supposed to touch them. We were also not to feed them because the café carefully monitors the health of their owls.

We were a lot of people inside the café. There were also some owls that we were not allowed to touch. We were also allowed to chose owls that we could have in our arms. A photshoot with the owls was also included with our visit. All of us received a laminated picture as a souvenir.

I was actually disappointed at how one hour could be so incredibly short. It was a very nice experience anyways

 

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Tokyo: Akiba Owl Cafe

  1. Ååå, så koselig det så ut! bra dere fikk en tim eventually da. De uglende var skikkelig fine ;3 og den du holdt var supersøt. Ah, nå fikk jeg lyst til å gå på ugle café… men var det sånn at dere spiste og drakk noe samtidig, siden det er café? 😛

  2. Bergensergenser: Vi var heldige som fikk time. Fikk holdt på en annen ugle til 😀 En tårnugle 😀 Hvis du skal til Japan anbefaler jeg at du drar til en uglekafé. og nei, man fikk ikke spise eller drikke noe samtidig 🙁

  3. Jeg er skikkelig misunnelig! Alle uglene var rett og slett nydelige!!! Jeg elsker ugler og jeg hadde gjort hva som helst for å ta turen dit. Skal helt klart skrive ned hvor dette var sånn at jeg kanskje kan ta en tur dit selv! 😀

  4. Linnea Snow: Hei, det var kanskje dumt at jeg ikke nevnte det. Stedet heter Akiba Fukurou.
    Jeg likte stedet virkelig. Det virket som at de virkelig passet på uglene sine for det var veldig mange husregler.
    Jeg elsker ugler selv <3 De er så fine.
    Ha en fin helg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *