Min erfaring med turnusjobbing

Categories Blogg

Kl er 6:53 og jeg har hatt under 4 timers søvn. Sånn er det når man har turnusjobb, heldigvis er jeg ferdig med det på fredag. Jeg er midt i en sommervikariat på 5 uker der jeg følger en turnus.

Det er ikke så lett å sovne før kl 12 når man har i de siste uken vært hjemme mellom kl 23-00 og er oppe ca 10. Overgangen fra å sove sent-våkne sent til sove tidlig-våkne tidlig er ikke lett. Det motsatte er nokså lett. Jeg har klart å venne meg til å våkne opp tidlig de fire siste ukene, men dette var fordi jeg hadde bare masse tidligvakter. Jeg var til og med oppe kl 6 i fridagene mine og sovna før 12. Forrige uke hadde jeg masse senvakter og da var jeg tilbake til min vanlige rutine og det vil si våkne opp ca kl 10 og sove ca kl 02 på natten.

Jeg har egentlig vært så heldig med mine vanlige helgvakter der jeg ikke begynner før 12-14 og er hjemme ca 23:30. Det passet veldig med min rutine som nevnt over som jeg har hatt i mer enn ett år nå.

Jeg er fortsatt veldig trøtt så jeg tror nok at jeg kommer til å ta å drikke masse kaffe for å holde meg våken, selv om jeg ikke er en kaffemenneske. Jeg skal nemlig møte venninnen min etter jobb, så det er litt greit å ha litt energi når vi skal møtes.

Fikk forresten disse to teene av mamma 🙂 Flere år sist gang jeg hadde de <3

 

 


//Time is 6:53AM and I have gotten under 4 hours of sleep. That’s how it is when you have shift work, luckily for me I am done with that on Friday. I work temporarily as a fulltime employee in 5 weeks where I follow a shift.

It is not easy to sleep before 12AM when you have been at home between 11PM to 12AM and are up around 10AM. The transition from sleeping late-wake up late to sleeping early-wake up early has not been easy. The opposite however but is quite easy. I have actually become used to waking up early the past four weeks because I’ve had a lot of early shifts. I was even up at 6AM during my day-off  and even slept before 12. Last week however I had a lot of late shifts so I was back on my old routines where I wake up around 10PM and sleep around 2AM.

I have actually been very lucky with my regular week end shifts where I don’t start before 12PM-2PM where I am home before 11:30PM. It actually fit my routine that I mentioned above quite well. That has actually been my routine for more than a year now.

By the way I got these two teas from my mom 😀 It has been years since I last had them <3

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *