TinTin Sushi and everything else

Categories Food

I går så hadde jeg en tidlig vakt, men det gikk faktisk ganske greit. Følte at dagen gikk mye fortere selv om man egentlig ikke gjorde så mye.

Etter jobben så dro jeg til Lysaker Stasjon for å besøke en restaurant som heter TinTin Sushi. Jeg har vært på restauranten en gang for tre eller fire år siden og syntes at maten var så god.  Jeg hadde også lovet han som jeg var sammen med i går at vi skulle spise dit en gang for tre år siden, men vi fikk det aldri til. Så i går dro vi dit siden vi følte at det passet å dra dit i dag. Restauranten ligger faktisk rett ved togstasjonen, så det er ikke vanskelig å finne den. Restauranten serverer både japansk og koreansk mat, og det er faktisk ikke så dyrt i forhold til hvor mett man blir. Jeg er faktisk fan av koreansk mat selv om jeg ikke har spist så mye koreansk mat.  Her kan man lese mer om restauranten.

Begge bestillte en Classic Bibim Bab som er en blanding av marinert grønnsaker, bulgogikjøtt med sesamolje og gochujan-saus. Bulgogi er direkte oversatt mat som er tilberedt over åpen flamme. Kimchi og misosuppe kom også med matretten 🙂 Jeg må si at Classic Bibim Bab var utrolig god og veldig mettende. Halveis inn så var jeg faktisk så mett, at jeg ville egentlig ikke spise mer, men jeg klarte å spise opp alikavel. Siden vi var allerede så mett så bestemte vi å ikke ha dessert.

Vi tok bussen til Aker Brygge for å gå rundt og titte litt på hva som finnes der. Det var egentlig ikke så mye spennende der så gikk vi mot Nationaltheatret. Vi klarte å kjøpe oss en soft-is på vei dit med sjokolade på, nam 😀

Av et eller rar grunn befant vi oss på Saga Kino og så på Spy Movie. Det er filmen jeg så på for nøyaktig en måned siden. Vi kjøpte billettene 6 minutter før filmen skulle starte, snakk om flaks! Filmen synes jeg er fortsatt veldig morsom og underholdene, må innrømme at jeg klarte å sovne mot slutten. Sånn er det når man har en så lang dag 😛 Kunne faktisk tenkt meg å se på filmen en gang til jeg. Jeg digger Jason Statham 😛


//Yesterday I had an early shift, but it was actually okay. I did feel like the whole day went a lot faster even though I really didn’t do much.

After work I went to Lysaker Station to visit a restaurant called TinTin Sushi. I have been to the restaurant three or four years ago and I really liked the food there. I did also promise the one I went with there yesterday that we would eat there someday, that was three years ago. We somehow never managed to go there. So yesterday we went there instead. The restaurant is actually just beside the train station, så it is not that hard to find it. When you go down the escalator you can see it on the left side. The restaurant serves both Japanese and Korean food, and it is not that expensive compared to how full you become after a meal. I am actually a fan of Korean food even though I haven’t eaten a lot of them. Here you can find more information about the restaurant.

We both ordered a Classic Bibim Bab which is a mixture of marinated vegetables and bulgogimeat with sesame oil and gochujan sauce. Bulgogi if we translate it means fire meat, as it is prepared in open flames. We also got kimchi and misosoup together with the Bibim Bap. The bibimbap was so good and very satisfying. I actually wanted to stop eating halway through because I was very filled, but I still managed to eat everything all up. Since we were already very satisfied, we decided to not get any desserts there.

We then took the bus to Aker Brygge to just roam around and look at what’s new. There weren’t really that much to look at so we walked towards Nationaltheatret. We managed to buy a soft ice cream with chocolate on top, yummy! 😀

For some weird way, we ended up in Saga Kino and watched Spy Movie. I actually watched the movie a month ago. We bought the tickets 6 minutes before the film was about to start. I still find the movie funny and entertaining, but I did managed to fall asleep by the end. That’s what happens when you’ve had a very long day 😛 I could actually think of watching the movie for the third time. I love Jason Statham 😀

#tintinsushi #tintin #kimchi #bulgogi #bibimbab #koreansk #japansk #Spymovie #jasonstatham #softis #oslo

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *