Barcelona/Costa Brava Day 4

Categories Travels

I dag var jeg egentlig ikke i byen Barcelona, jeg dro nemlig til Costa Brava. Jeg havnet i Costa Brava på grunn av at jeg skulle til Water World. Til info ikke stol på Google sine forslag til reise. Google ville nemlig at jeg skulle ta buss fra Barcelona til et eller annet flyplass for så å bytte buss på flyplassen også bytte igjen, reisen skulle være på nesten 3 timer. Heldigvis for meg spurte jeg på bussterminalen og de henviste meg til en direktebus til Lloret de Mar. Derifra var det en gratis buss til Water world.

Turen fra Barcelona til Lloret de Mar tok ca 1 time og 30 minutter. Jeg dro ikke til Water World med en gang, jeg gikk litt rundt Lloret de Mar for å utforske. Det minnet meg så mye om Gran Canaria, Tenerife og Mallorca. Skikkelig party sted så det ut som. Etter å ha gått rundt i 30 minutter bestemte jeg for å endelig dra til Water World.

Billetten til Water world koster ?30 for en voksen, litt dyrt men det er nok verdt prisen. Det var vaktisk veldig gøy der i vannparken at jeg fikk nesten ikke lyst til å dra 😛 Har lagt merke til at det var mange britere der. Var nok der i 3 timer før jeg bestemte meg for å dra.

Klokka var 17:30 da jeg var i Lloret de Mar sentrum, men siden stedet så fint ut ville jeg utforske det mer. Jeg kjøpte billett til siste buss til Barcelona før jeg gjorde det, man vet aldri om bussen blir full eller ikke.

Lloret de Mar så faktisk veldig fint ut. Ganske stille og rolig ut i fra det jeg har observert. Det er også en kebabsjappe er som har en av de beste kebabene jeg har smakt. jeg vet ikke hvorfor, men andre steder i Europa har bedre kebab enn Norge.

På vei hjem så var bussen mer enn 10 minutter forsinket pga trafikken, men jeg har jo ingen avtale å rekke så no biggie. Nå er jeg på hotellrommet og skal hvile. Må lade opp til i morgen. Jeg fikk ikke tatt masse bilder i dag desverre 🙁


 

//Today I didn’t really spend time in Barcelona, I went to Costa Brava. I went to Costa Brava because I wanted to go to Water World. PS! Do not trust Googles recommended ways to travel. Google wanted me to take a bus to the airport and change buses again and again. Their recommendation was almost 3 hours of travel. Luckily I asked someone at the bus terminal and they told me that there was a bus going directly to Lloret de Mar. From there on there was also a free shuttle bus to Water world.

The trip from Barcelona to Lloret de Mar took around 1 hour and 30 minutes. I did not go to Water World immediately, I went around and explored Lloret de Mar. It actually reminds me of Gran Canaria, Tenerife and Mallorca. Party places. After about 30 minutes of walking I decided to finally go to Water World.

The ticket to water world costs ?30 and it is worth the price. It was so fun that I could’ve stayed there longer. I noticed that there were a lot of Brits there btw. After 3 hours there though I decided to go back to the city.

I was back in Lloret de Mar centre at around 5:30PM, but I thought that the place was so nice so I decided to explore more. I bought a ticket to the last bus to Barcelona just in case it would become full.

Lloret de Mar was actually a pretty nice place. Quite quiet and peaceful from my observations. They have this amazing kebab place in my opinion. I find it amazing that other places in Europe have much better tasting kebabs than in Norway.

On the way home, the bus was around 10 minutes late because of traffic. Now I am in my room and will rest. I need to re-charge for tomorrow.

2 kommentarer

2 thoughts on “Barcelona/Costa Brava Day 4

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *