Beste sushi?

Categories Food

På vår siste dag i Osaka spiste vi sushi på en restaurant som heter Ichibazushi. 

Sushi i Japan smaker mye bedre enn her hjemme. Litt vanskelig å forklare,  men de smaker mye mer der enn de gjør her hjemme.  De er overlegen smaks- og utseendemessig,  men sushien her er desidert mye mer bedre enn de vi har smakt så langt i Japan. 

Denne restauranten finner man midt i det travle Shinsaibashi.

Når man går inn restauranten så hilser alle kokkene på deg ved å si velkommen inn veldig høyt.

Vi bestillte en sushi meny hver og enkle nigiri sushi.  Sushi menyen var billig,  det kostet under 800yen som tilsvarer ca 67kroner! Vi bestillte en del av de enkle nigiriene siden det var en del som vi ikke har her hjemme som vi ville prøve.

Nigiriene på bildet var faktisk ganske store.  De var like lang eller lengre enn middelfingeren min.

Jeg fikk ikke tatt bilde av noen nigiri sushi som vi hadde siden jeg var opptatt med å spise og ville egentlig ikke bruke mobilen så mye.  Her er noen av de som vi spiste og som jeg har bilde av.

Vi var veldig fornøyd og mett da vi gikk ut av restauranten. Vi ble også ganske overrasket siden det ikke kostet mer enn 200kroner for oss to.

Nå ble jeg sulten og det er så lenge til jeg har matpause 🙁 kanskje det blir sushi til middag i dag hehe.

Dere for fortsatt ha en fin kveld <3

9 kommentarer

9 thoughts on “Beste sushi?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *