Osaka Castle

Categories Travels

Da jeg reiste til Osaka i 2011 var jeg bare der i noen timer og jeg fikk ikke muligheten til å besøke Osaka Castle. Jeg har lest at det er noe man burde besøke når man er i Osaka, så det gjorde vi 🙂

Her er noen bilder fra turen 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Det var over 35 grader den dagen og vi måtte ha noe kaldt 🙂 Dette her er i sitronsmak, veldig forfriskende 🙂
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Time capsule foran Osaka Castle
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Inne i slottet så var det ganske moderne. Inne kunne man velge mellom å ta heisen eller trappen opp. Heisen var bare enveis heis og hadde bare en stopp opp. Fra det øverste etasjen måtte man ta trappen for å komme til observasjonsdekket. Hvis jeg ikke husker feil var det kun to etasjer der det var lov å ta bilder, ellers var det forbudt.

Vi gikk rett opp til observasjonsdekket.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det er forresten en pariserhjul som dere ser. Det ligger på toppen av en shoppingsenter, det heter Hep-Five 🙂
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I de etasjene det var forbudt å ta bilder så var det historiefortelling om Osaka slottet, Hideyoshi og Tokugawa. Det var også artefakter fra tiden Hideyoshi og Tokugawa levde. Det var blant annet ting som klær, krigsklær, og håndskrevne brev.

Her er også noen bilder jeg har tatt fra de etasjene det var lov 🙂
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dette her er sånn turistattraksjon type ting. Her kunne man kle seg i sånn gammeldagsklær 🙂
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vi var faktisk i Osaka Castle ganske lenge. Jeg tror området var på vei til å stenge da vi dro derifra. Vi var også i området rundt. Der var det butikker og matboder rundt om kring 🙂

11 kommentarer

11 thoughts on “Osaka Castle

  1. Så bra du endelig fikk besøkt stedet, og så lekre bilder. Ikke helt min interesse og noe jeg ville gjort selv, MEN vi er alle forskjellige heldigvis 🙂 Syntes uansett det ser veldig kult ut!

  2. Henriette Celin: Utsikten var virkelig fin 🙂

    Det var virkelig veldig mye som var spennende inni i slottet. Veldig synd at vi ikke fikk lov til å ta bilder på mesteparten inne i slottet 🙁

  3. REBECCA HOLDER: Tusen takk 🙂 jeg synes slottet var kult jeg, gammel ute, moderne inne 🙂

    At alle vi er forskjellige er bare bra, ellers hadde det vært kjedelig 😉

  4. Henriette Celin: det var det, men det kan ha vært en positiv ting også. Positiv siden vi fokuserte på utstillingene og ikke mobilen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *