Desserts in Tokyo

Categories Food

Hvis der enda ikke er tydelig,  så er jeg veldig glad i mat. Da vi var i Japan så spiste vi så utrolig mye god mat,  men vi spiste også en del desserter også 🙂

Det er forresten noen bilder der man ikke ser hvordan de ulike dessertene ser ut. Innser nå hvor dumt det var ikke å ikke ta bilde av innholdet,  men men. Her er i hvertfall bildene av de ulike dessertene vi fikk spist 🙂

Dette er melkepudding.  Denne så jeg på serien Good Morning Call,  og ville prøvde den.  Den er veldig god. Litt søtt,  men ikke kvalmende søtt.

Matcha is fra Häagen-Dazs 🙂

Crunchy crumble matcha fra Häagen-Dazs. Denne her var kjempe godt,  men den smeltet fort!
Da vi kjøpte denne for andre gang fikk vi tørris for at den ikke skulle smelte.

Denne isen her ble en storfavoritt! Den blåe altså,  ikke den i pære. Det var så perfekt til det varme været i Tokyo! Det er liksom bitte små isbiter inni den. Så det her kjøpte vi hver gang vi ville ha noe kaldt. Jeg mener at den er i ramune smak,  som er altså en type japansk brus.

Ramune softis! Altså dette her er soft is i ramune smak,  eller den er laget av ramune! Jeg var litt skeptisk til en soft is som smaker brus, men jeg ville prøve det.  Det var faktisk ganske god,  det var som om jeg spiste godteri 🙂

Dette her er black sesame softis.  Jeg likte ikke denne for å være helt ærlig.  Det var en veldig rar smak,  litt sånn bitter.

Vi var innom Krispy Kreme og bestillte 12 donuts.  Hun som tok bestillingen våres ble sjokkert! Haha.
Det som er så dumt er at av alle de 12 donutsene vi fikk, så har jeg bare ett bilde. Det skyldes at vi fikk donutsene pakket individuelt. 

Jeg husker ikke helt hva slags donuts vi bestillte,  men jeg vet at vi bestillte følgende:
Original glazed,  Cinnamon sugar,  kinako sugar, chocolate glazed cake, banana cake, green tea cake,  golden yellow mango,  sunny red berries og green kiwi flower. 

De tre øverste dougnutsene på andre bildet er golden yellow mango,  sunny red berries og green kiwi flower. De smakte kjempe godt. Jeg likte ikke kinako sugar, cinnamon sugar og banana cake.

I Harajuku er det veldig mange crepe butikker. Det er liksom ikke så lett for  velge hva slags crepe man skal velge siden det er så utrolig mange å velge mellom!

Her er det en crepe med banan,  krem og chocolade iskrem 🙂 det smakte kjempe godt 🙂

Tidligere skrev jeg også om isene fra Japan Ice Ouca her. Jeg har også skrevet om de søte dessertene fra L’Ueno her

De varierende størrelsen eller kvalitet på bildene er nok pga noen ble tatt med et kamera,  mens mesteparten med mobil 🙁

6 kommentarer

6 thoughts on “Desserts in Tokyo

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *