Korea Town (Shin- Okubo)

Categories Travels

Jeg og kjæresten min er veldig glad i koreansk mar. Vi hadde egentlig lyst til å dra til Sør-Korea for å spise mat der, men det hadde blitt for dyrt. En dag så husket jeg at det er mange koreanere i Japan, og da er det høyst sannsynlig at det vil være en Korea town. En kjapp Google søk viste at Korea Town var i Shinjuku-området, og her skulle vi!

Vi dro faktisk hit samme dag som vi var i Alice in Wonderland Café. Stedet var ikke i nærheten av Shinjuku stasjon, og det tok oss 20minutter å gå fra Shinjuku til Okubo stasjon. Korea Town har så utrolig mange butikker med koreanske produkter, alt fra skjønnhetsprodukter til Kpop produkter. Det er også veldig mange restauranter å velge mellom.

Desverre så har jeg ikke bilder av selve Korea Town og de ulike butikkene 🙁 Bildene nedenfor tok jeg på vei til Korea Town.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Da jeg gikk ut av en butikk i Korea Town så jeg en gjeng med folk som fulgte noen menn. De ga også flyers i tillegg. Jeg er veldig usikker på hvem de er. Jeg har prøvd å Google dem da jeg var i Tokyo, men fikk ikke så mye treff. De er visst en Kpop/Jpop gruppe som heter B.Crown.

Etter en stund ble vi ganske sultne og måtte finne oss et sted å spise. Vi fant en etter 15 minutter med leting, Jeg vet ikke hva stedet heter, men det virket populær? Ute var det bilder av kjente skuespillere og artister som har spist på restauranten. Maten var også billig så da tenkte vi at her kunne vi spise.

Inne er vegge dekket med autografer og bilder av kjente folk. I bakgrunnen ble det også spillt Kpop sanger 🙂
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg klarte å bestille grønnsaksbibimbap. Selv om det ser lite ut, så er det utrolig mye mat. Jeg sleit med å spise opp alt!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dette er ddeokbokki/tteokbokki. Her er det både riskaker, fiskekaker,vaktelegg og noen grønnsaker. Jeg fikk ikke spist så mye av dette siden det var ganske sterk.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Disse fikk vi som starters. Det eneste jeg vet hva som er her er misosuppe, potetsalat og bønnespirrer.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Etter å ha spist, så shoppet vi på en butikk som heter Don Quixote. Det er så flaut å si, men jeg brukte over 7000 yen (ca 562kroner) på godterier og snacks der :S Kjæresten minn fikk sjokk da han så hvor mye jeg kjøpte for. Til mitt forsvar, så var det fordi de var MYE billigere enn her hjemme!

Var også innom en skjønnhetsbutikk der jeg kjøpte ansiktsmaske 10 for 900yen (ca 72 kroner). Denne ansiktsmasken er forresten svart. Jeg har aldri sett en svart ansiktsmaske før. Jeg har kun prøvd aloe og Q10, og jeg synes de er ganske bra. Fikk kjempemyk hud 😀
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

12 kommentarer

12 thoughts on “Korea Town (Shin- Okubo)

  1. Så bra dere slapp å reise så langt for å finne det. Kjedelig å bruke alle pengene på reise for å spise et sted, når man heller kan bruke de på å nyte en skikkelig god middag litt nærmere. Masse fine bilder 🙂

  2. Henriette Celin: Ansiktsmaske er visst tingen der i Korea town. Nesten alle de butikkene vi var i solgte ansiktsmasker i pakker 🙂

    Det er ikke uvanlig når jeg tenker over det. Tror vi fikk litt sjokk bare mtp at vi var på budsjett mens vi var der 🙂

  3. hei Kathleen 😉
    Er bosatt i Sør Korea for øyeblikket, og kan absolutt anbefale koreansk mat. Nå skal det være en koreansk restaurant i Oslo som selger autentisk mat, men har du muligheten så må du absolutt prøve korean barbeque en gang… det er fantastisk 😉

  4. mat i dag ( i korea ): Hei 🙂 Er det Gangnam Korean Restaurant du tenker på? Vi har vært der tidligere, det er litt dyrt da 🙂 Korean barbeque hørtes kjempe godt ut! Litt usikker på om de har det der 🙂

    Så kult forresten at du bor i Sør-Korea 😀 Har så lyst å besøke landet en gang 😀

    Håper du har hatt en fin dag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *