Sommerferie 2016: Tokyo

Categories Travels

Kjenner at jeg gleder meg til sommerferien.  Jeg skal nemlig til Tokyo,igjen!

Både den første og andre gangen jeg har vært i Japan så var jeg i 5 dager. Første gangen jeg var i Japan så var jeg i Kobe, Kyoto og Osaka og 5 dager for å utforske de tre byene var alt for lite. Andre gangen jeg var i Japan, så var jeg i Tokyo 5 dager totalt! Alt for lite for å utforske Tokyo.

I februar bestemte jeg for at neste ferien min skulle være i Tokyo. Allerede i mars sendte jeg inn min feriesøknad for juli/august. Jeg var faktisk ganske usikker om jeg ville få det innvilget, men hadde håpet på det beste. I midten av april fikk jeg svar at søknaden om ferie var innvilget. Jeg dro hjem og bestillte billetter med en gang, og det er jeg glad for fordi nå er den blitt dyrere.

Jeg har vært fristet til å ta meg noen helgeturer i blant fordi det er fortsatt mange andre steder jeg har lyst å dra til som er mye nærmere og ikke minst billigere. Jeg heldigvis klart å stoppe meg selv fra å ta noen sponanturer fordi jeg kan ikke sløse bort penger som jeg kunne potensielt ha brukt til Tokyo.  Jeg har nå gjort tiltak for å spare penger. Jeg og typen har også sluttet å gå ut for å spise. Jeg har begynt å ta med hjemmelaget mat, noe jeg sparer masse penger på. Jeg kjøper ikke unødvendig ting og tenker meg godt om før jeg kjøper noe. Jeg har selvfølgelig brukt litt penger på snacks, kino og litt mat. Ellers bruker jeg kun pengene mine til å betale regninger og kjøpe essensielle ting.

Selv om det ikke var det billigste ( nest billigst), valgte jeg å fly med Emirates. Jeg var litt skeptisk til AirChina eller Malaysian Airlines så jeg bestillte ikke fra de selv om jeg kunne spart litt penger.  Emirates virket  som en veldig fin flyselskap med god service og troverdighet og da falt valge hos de. Jeg har en stopover på ca. 7 timer i Dubai. Litt usikker på om jeg kan gå ut av flyplassen, og hvis man rekker å se noe etter midnatt.  Bildet nedenfor er hvordan flyturen min tur-retur ser ut. Jeg får vært i både Haneda og Narita flyplass 🙂

Når jeg er ferdig med eksamen på slutten av mai, har jeg planer om å øve på japansken min. Jeg har lyst å lære meg litt mer kanji, fordi det å lese hiragana holdt ikke helt sist gang jeg var der nede. Det blir gøy da, å gjennoppta min japansk selvstudie 😀 Åå som jeg gleder meg 😀

Skal dere på ferie i år?

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Sommerferie 2016: Tokyo

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *