Siste dag alene hjemme

Categories Blogg

Det var faktisk ikke så ille å være alene hjemme. Det har gått overraskende fint og jeg føler at huset er litt ryddigere. Jeg har bare litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har lekt med fuglen så mye.  Jeg har hatt kveldsvakter denne uken som gjør at jeg er borte hjemmefra mellom 13-23.
Jeg har lekt litt med fuglen når jeg er hjemme. Hun har til og med begynt å like å sitte oppe på skulderen min.  Har til og med gått rundt huset med henne oppå skulderen. Jeg prøver å trene henne til å tro eller vite at det er ikke bare buret hennes som er tryggt, men hele huset.

Jeg har måttet ta en vanskelig besluttning i dag.  Jeg måtte sende en mail om at jeg ikke kan være fadder allikevel.  Dette er vel på grunn av at jeg vet at fadderuken vil kollidere med jobben min. Jeg vet heller ikke hvordan eller hva slags vakter jeg kan få. Det kan være vanskelig å få byttet vakter når ting er så uforutsigbart. 

//It wasn’t actually that bad to be home alone. Everything has been surprisingly well and I do feel like the house is a bit cleaner. I do have a bad conscience for not spending that much time with our budgie. I’ve had late shifts this week which means I am not at home between 1PM-11PM.
I do play with her before I leave. She has started to sit on my shoulders. I tried walking around the house with her on my shoulder,  she didn’t even fly away. I try to train her to feel safe around the house and not just her cage.
I had to take a hard decision today.  I sent an email to the fadder thing that I couldn’t be one. It is mainly because the whole fadder week will collide with my work.  I don’t even know what kind of shifts I will get in the future.  It may be difficult to change shifts if I don’t even know what I will get.

#budgie #undulat

8 kommentarer

8 thoughts on “Siste dag alene hjemme

  1. sentrumjenta: tusen takk 🙂 tenker meg at dine er også nydelige. Er dine tamme? Og tok det lang tid før de ble det? Ha en fin dag videre <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *